Forum Siber ~ ForumSiber.Net - Farkı bizimle yaşayın; çünkü biz farklıyız!

Forum kuralları!

Merhaba! Forumlarımızda herhangi bir aktivitede bulunmadan önce, forum düzeni ve kalıcılığı için lütfen forum kurallarını okuyunuz.

Forum Kuralları
 
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Üretim üssü olduğumuz hafif ticari araçta kayıplara çare aranıyor
(Okunma: 554)
Lady
#1
nMNp1a.jpg




Avrupa’nın üretim üssü olmamıza ve ÖTV avantajına rağmen son yıllarda Türkiye’de hafif ticari araç satışlarında ciddi kan kaybı yaşanıyor. Son 10 yılda yüzde 60’ı yerli olan hafif ticari araç satışlarında yüzde 10 kayıp yaşanırken, pazardan aldığı pay ise yüzde 25’e kadar geriledi. Bu sınıfta çıkışın filo kiralamadan geçtiğini kaydeden yetkililer, bu araçların kiralanabilmesi halinde yerli araç satışının artacağını, bunun da cari açığa olumlu yönde katkı sağlayacağını kaydediyor.

Türkiye'de otomotiv pazarı 2015 yılında 1 milyon adetlik psikolojik sınırı aşarak Cumhuriyet tarihinin rekoruna imza attı. Yaklaşık 10 yıllık bu hayalin gerçekleşmesinde en büyük pay ise 726 bin adetlik satışa ulaşan otomobillere ait. 1 milyon adetlik rekorun içinde hafif ticari araçların payı ise yüzde 25’e geriledi. Geriledi diyorum çünkü son 10 yılda Avrupa’da üretim üssü olduğumuz hafif ticari araç satışları iç pazarda yüzde 40’lı oranlardan bu seviyelere indi.

Bir başka değişle son 10 yılda Türkiye’de otomobil satışları yüzde 65 artarken, aynı dönemde hafif ticari araç satışlarında yüzde 10’luk kayıp yaşandı. Avrupa’nın hafif ticari araçta üretim üssü olan Türkiye, bu kayıplar telafi edilmezse önümüzdeki yıllarda bu özelliğini kaybetme riskiyle karşı karşıya. Yetkililer otomobillere göre vergi avantajı olmasına rağmen satışlarda yaşanan bu düşüşün önüne geçmek için ise tek yol bulunduğunu belirtiyor. O da hafif ticari araçların da otomobil gibi kiralanabilmesi.

2009’DA ENGELLENDİ
Türkiye’de son yıllarda hızla büyüyen filo kiralama sektörü, otomotiv pazarının büyümesinde de büyük rol oynuyor. Türkiye’de 280 bin adetlik otomobil parkına ulaşan filo kiralama sektörü her yıl 125 bin adede yakın yeni otomobil alımı yapıyor. Bu da otomobil satışlarının hafif ticari araç satışlarına göre büyümesinde etkili oluyor.

Bu noktada hafif ticari araçlar kiralanabilse, filo şirketlerinin yılda en az 50 bin adetlik alım yapabileceği belirtiliyor. Bu da hem ithal oranını düşürecek hem de hafif ticari araçta Türkiye’nin posizyonunu güçlendirecek. Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER) Başkanı Türkay Oktay, 2009 yılında ilgili mevzuatta yapılan değişiklikler sonucunda ülkemizde uluslararası veya yurtiçi eşya taşımacılığı yapacak gerçek veya tüzel kişilere özmal şartı getirildiğini hatırlatarak, “Dolayısıyla uluslararası veya yurtiçi eşya taşımacılığı yapan firmalar, ticari araç kiralaması yapamayarak taşımacılık yapacakları araçları satın almak zorunda kaldılar. Bazı firmalar ise taşımacılık işlerini binek araçlarla yapmaya başlayarak işlemlerini kayıtsız ve belgesiz ortamda gerçekleştirdiler” dedi.

FABRİKALAR ÇALIŞACAK
Türkiye’de uzun dönemli ticari araç kiralayamamanın bir sıkıntı oluşturduğunu belirten Oktay şunları söyledi: “Bu araçlar Türkiye’de üretildiği için ticari araç kiralanabilse, araç sayısı artacak ve fabrikalar daha fazla çalışacak. Dolayısıyla bunun teşvik edilmesi gerekiyor. Özellikle araç kiralama işi KOBİ’lerde yaygınlaşıyor. KOBİ, 5 araç alsa, aracın tanesi 40-50 bin lira olsa, 200-250 bin TL parasını ya nakit olarak oraya verecek ya da kredibilitesinden oraya kullanacak. Dolayısıyla çoğu KOBİ ticari araç istiyor. Ama Türkiye’de maalesef bu araçları kiralayamıyoruz. Zaten ticari araçlar satışları hızla düşüyor. Bu araçlar Türkiye’de üretildiği için kiralanabilse, araç sayısı artacak ve fabrikalar daha fazla çalışacak. Otomotivin değer zinciri o kadar büyük ki fabrikadan bankalara, sigortacılıktan servis ve yan sanayiye kadar etkisi var. Dolayısıyla bunun teşvik edilmesi gerekiyor.”
Mustafa Kemal Atatürk


21PBzE.png
Ara
Cevapla
 


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
  Tarih: 12-12-2018, 10:18 PM